Portuguese / Spanish / English

Middle East Near You

Boycott countries publish 1,100 anti-Qatar articles

[file photo]
[file photo]

Qatar’s official television station has counted nearly 1,100 articles and 600 cartoons in Saudi Arabia, the Emirates and Bahrain’s media, as well as 3,500 tweets by officials and journalists from those countries. All of these articles, cartoons, and tweets are against Qatar.

This averages at about 15 articles a day since the UAE, Saudi, Bahrain and Egypt severed land, sea and air links with Qatar at the beginning of June due the Gulf state’s alleged links to terrorism.

The Qatari TV station reported that Saudi Arabia published the lion’s share of articles at 700 in a number of newspapers, including Asharq Al-Awsat, Al Jazeera, Okaz, and Al-Hayat.


According to the report the UAE published over 300 articles to defame Qatar and distort its image in several newspapers, including Al-Bayan, Al-Khaleej, Emarat Al-Youm, and Ittihad.

A caricature depicting Israel and the Gulf working together to 'uproot' and the Al Jazeera Media network [Arabia21]

A caricature depicting Israel and the Gulf working together to ‘uproot’ and the Al Jazeera Media network [Arabia21]

As for Bahrain its newspapers, including Al-Watan, Akhbar Al-Khaleej, and Al-Ayam, published at least 120 offensive and false articles about Qatar.

The television report also noted that 600 insulting cartoons were published, the “ugliest and more offensive of which were published by Saudi Arabia. It published 200 cartoons, while the UAE also published 200 and Bahrain published 180”.

Qatar television stated, “The media pettiness led by officials and ministers from the boycotting countries was mostly circulated on social media, as nearly 2,000 tweets were posted by Emirati journalists and officials, 1,000 were posted by Saudis, and 500 by Bahrainis, all of which were attacking Qatar, its people, and leadership”.

AfricaBahrainEgyptGCCInternational OrganisationsMiddle EastNewsQatarSaudi ArabiaUAE
Show Comments
Show Comments