Portuguese / Spanish / English

Middle East Near You

Algeria withdraws Al-Arabiya's license for propagating 'misinformation'

(FILES) File picture dated September 25, 2003 shows a view of the offices of Dubai Media City based Al-Arabiya news TV channel. Saudi-owned Al-Arabiya television, one of two leading pan-Arab satellite news channels, marked its fifth anniversary on March 3, 2008 saying it targets "every Arabic speaker" worldwide. AFP PHOTO/Patrick BAZ (Photo credit should read PATRICK BAZ/AFP via Getty Images)
File picture dated September 25, 2003 shows a view of the offices of Dubai Media City based Al-Arabiya news TV channel [PATRICK BAZ/AFP via Getty Images]

Algerian authorities on Saturday withdrew the accreditation of the Saudi-funded Al-Arabiya TV channel for propagating "misinformation", Anadolu Agency reports.

"A decision was reached to withdraw the accreditation of Al-Arabiya news channel for not respecting the rules of professional ethics and practicing media misinformation and manipulation," the Algerian Ministry of Communications said in a brief statement.

The statement did not provide facts to back its claim, while Al-Arabiya has not yet issued a response.

In June, the communications ministry canceled the accreditation of France 24, a French state-run channel, over what it called the channel's "clear and repeated hostility" towards the country and its institutions.

Algeria is facing criticism from international organizations, most notably Reporters Without Borders, regarding restrictions on media freedoms.

The Algerian authorities say they don't restrict media freedom but demand media outlets to adhere to objectivity and professional ethics.

READ: Opposition TV channels in Turkey are giving Sisi's regime a major headache

Categories
AfricaAlgeriaMiddle EastNewsSaudi Arabia
Show Comments
Show Comments